Chiptuning
Modyfikacja polega na zmianie oryginalnego oprogramowania komputera sterującego silnikiem na program optymalnie wykorzysujący konstrukcyjne możliwości silnika, jednocześnie nie przeciążając go. Powoduje to zwiększenie Mocy i Momentu Obrotowego. Zastosowanie takiego oprogramowania ma pozytywny wpływ na eksploatację silnika (możliwość dynamicznej jazdy bez wykorzystywania wysokich obrotów – znacznie polepszona elastyczność). Modyfikacja ta wykorzystuje jedynie rezerwy mocy pozostawione przez producenta silnika, zachowując jednocześnie wszelkie bariery bezpieczeństwa.
Działanie
Modyfikacja polega na zmianie oryginalnego oprogramowania komputera sterującego silnikiem na program optymalnie wykorzysujący konstrukcyjne możliwości silnika, jednocześnie nie przeciążając go. Powoduje to zwiększenie Mocy i Momentu Obrotowego. Zastosowanie takiego oprogramowania ma pozytywny wpływ na eksploatację silnika (możliwość dynamicznej jazdy bez wykorzystywania wysokich obrotów – znacznie polepszona elastyczność). Modyfikacja ta wykorzystuje jedynie rezerwy mocy pozostawione przez producenta silnika, zachowując jednocześnie wszelkie bariery bezpieczeństwa.
Bezpieczeństwo i komfort
Jazda samochodem z elastyczniejszym, mocniejszym i bardziej dynamicznym silnikiem sprawia więcej radości, stając się czasem nawet bardziej fascynująca niż jej cel. Skrócone czasy przyspieszeń wyraźnie przyczyniają się do poprawy czynnego bezpieczeństwa podczas wyprzedzania. Modyfikacji silników turbo dokonujemy tylko i wyłącznie w siedzibie firmy. Jest to związane z troską o klienta oraz chęcią dokładniejszego dopasowania nowego oprogramowania do konkretnego samochodu. Czas instalacji oprogramowania wynosi w zależności od samochodu od 2 do 6 godzin.
Proces obejmuje hamowanie samochodu na oryginalnym programie następnie zgranie oryginalnego programu chipa do bazy, a następnie wczytanie nowej wersji programu na ten sam chip. Kolejną fazą jest testowanie zmodyfikowanego samochodu na hamowni oraz dopasowanie oprogramowania do przeprowadzonych w samochodzie modyfikacji. Końcowym elementem jest ostateczny pomiar na hamowni i wydruk osiągów.
By samochód mógł być poddany procesowi chiptuningu musi być on w pełni sprawny.