Hamownia

Hamownia podwoziowa to przede wszystkim urządzenie diagnostyczne. Pozwala stwierdzić czy samochód posiada właściwą moc i moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Dzięki użyciu hamowni możliwa jest dokładniejsza diagnostyka, bez konieczności prób drogowych. Jest to szczególnie przydatne przy diagnostyce samochodów turbodoładowanych, dzięki użyciu odpowiedniego obciążenia możliwe jest sprawdzenie działania układu sterującego doładowaniem. Zarówno w przypadku samochodów benzynowych jak i turbodiesli.
O ile w przypadku serwisu i diagnostyki samochodu hamownia jest bardzo przydatnym narzędziem, tak przy modyfikacjach elektronicznych jest wręcz niezbędna. Strojenie na hamowni pozwala na precyzyjne ustawienie np. map zapłonu, paliwa albo doładowania w całym zakresie obrotów i obciążeń.

Nasza Hamownia 4×4
Posiadana przez nas hamownia jest urządzeniem typu Dyno Project 4WD – obciążeniowa hamownia podwoziowa do pomiaru mocy i momentu aut z napędem na jedną lub obydwie osie.
Hamownia Dyno Project 4WD przeznaczona jest do kontroli i sprawdzania mocy samochodów w celach diagnostycznych, a szczególnie praktyczna jest w przypadku weryfikacji przeróbek tuningowych. Krótki czas pomiaru (opcja bezwładnościowa) gwarantuje nie przeciążanie silnika podczas pomiaru.
Kontrolowany hamulcem tryb przyspieszeniowy i tryb obciążeniowy ze stałymi obrotami dla różnych obciążeń, pozwala bardzo dokładnie dostroić elektroniczny układ sterowania silnikiem. Takie strojenie jest niezbędne przy zaawansowanych modyfikacjach.

Nasza hamownia pozwala na pomiar mocy do 1650 KM. Aby zapewnić właściwe, stabilne warunki pomiarów konieczne było przygotowanie odpowiedniego pomieszczenia. Najważniejszym aspektem jest odpowiednia wentylacja, zapewniająca wydajne odprowadzanie ciepła powstającego podczas pomiarów lub strojenia aut na hamowni. Za odpowiedni nadmuch odpowiada wysokowydajny wentylator umieszczony centralnie przed autem, natomiast odbiór ciepłego powietrza zapewniają 4 wyciągi sufitowe. Oczywiście nie mogło się obejść bez wyciągu spalin, który jest niezbędny by nie zanieczyszczać powietrza w pomieszczeniu.

Standardowo przy chiptuningu dokonujemy 2 pomiary na hamowni- pierwszy przed modyfikacją w celach sprawdzenia seryjnej mocy pojazdu oraz drugi po modyfikacji aby zweryfikować przyrost mocy oraz momentu obrotowego. Klient otrzymuje od nas wydruk z wykresem z obydwu pomiarów. Cena hamowni jest wliczona w cenę chiptuningu.

Oczywiście można również sprawdzić moc w swoim aucie bez dokonywania jakichkolwiek modyfikacji. Cena za pomiar pojazdu z napędem na jedną oś zaczyna się od 250 PLN netto, w przypadku pojazdów z napędem na 4 koła od 300 PLN netto.

Ponadto oferujemy możliwość wynajęcia hamowni na dowolną ilość godzin pracy w celach strojenia pojazdu.

Dostarczone filtry DPF wyczyścimy na poczekaniu