Lada Niva LS Turbo 4×4
Lada Niva LS Turbo 4×4
Chyba nasz najdziwniejszy projekt. Wszystko zaczęło się, gdy w na zawodach ProUDRS 2018 na Ukrainie Oleg, ścigający się bardzo mocno przerobioną, 10sec Nivą, zapytał nas czy bylibyśmy w stanie przeszczepić napęd w stylu naszej Corvette AWD do Lady Nivy. Zmierzyliśmy więc „stopkami” rozstaw osi w Vette i Nivie i potwierdziliśmy, że jest to wykonalne.
Nieco nas zaskoczyło, gdy po powrocie z zawodów Oleg ponownie się z nami skontaktował, potwierdzając, że na prawdę chce zbudować takie auto i kiedy może przywieźć nam jedną ze swoich Niv na przebudowę.
Założeniem było, że w pierwszym sezonie startów, auto ma pojechać 1/4mili poniżej 10sec i mieć potencjał na lepsze czasy w przyszłości – plan zrealizowany na pierwszych zawodach 🙂
Update 2020:
Po bardzo udanym pierwszym sezonie apetyt na czasy wzrósł i trzeba go jakoś zaspokoić. Dlatego Lada dostała znacznie większe turbo i garść modyfikacji wspierających generowanie większych mocy. Większe koła, zmiana przełożeń w mostach i zmiana ustawień zawieszenia powinny zaowocować lepszą trakcją, a zestaw podtlenku sprawnie obudzi turbo PT91 do działania.
Osiągi
1/4 Mili: 9.277 @ 239.21 km/h
60ft: 1.48s
0-100km/h 2.3s
100-200km/h 4.3s
Silnik
V8 LS 6.4l
blok Dart LS Next
kute tłoki JE Pistons
kute korbowody Eagle
kuty wał korbowy Eagle
wałek rozrządu BTR
głowice Trick Flow Specialties
szpilki/śruby ARP
kolektor ssący BRT Equalizer 1
Elektronika
Ecumaster EMU Black
Ecumaster PMU
Ecumaster ADU
Ecumaster CAN Keyboard
Strojenie GS
Doładowanie
turbosprężarka Prescision PT91
wastegate Turbosmart
FMIC
customowe orurowanie dolotu i intercoolera z aluminium VTG
blowoff Turbosmart
Wydech
kolektory Hooker Headers
customowy układ wydechowy VTG
Przeniesienie napędu
3 biegowa skrzynia Rossler Transmissions
konwerter Neal Chance Racing Converters
zmodyfikowany transfer z GMC Typhoona
przedni most GM
tylny most 8.8″ Ford ze spoolem
półosie Moser Engineering
Układ paliwowy
pompy paliwa – 2x Bosch 044
wtryski – 8x1600cc
jeździ na bioetanolu E85

