Chiptuning

 

Działanie
Modyfikacja polega na zmianie oryginalnego oprogramowania komputera sterującego silnikiem na program optymalnie wykorzysujący konstrukcyjne możliwości silnika, jednocześnie nie przeciążając go. Powoduje to zwiększenie Mocy i Momentu Obrotowego. Zastosowanie takiego oprogramowania ma pozytywny wpływ na eksploatację silnika (możliwość dynamicznej jazdy bez wykorzystywania wysokich obrotów - znacznie polepszona elastyczność). Modyfikacja ta wykorzystuje jedynie rezerwy mocy pozostawione przez producenta silnika, zachowując jednocześnie wszelkie bariery bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo i komfort
Jazda samochodem z elastyczniejszym, mocniejszym i bardziej dynamicznym silnikiem sprawia więcej radości, stając się czasem nawet bardziej fascynująca niż jej cel. Skrócone czasy przyspieszeń wyraźnie przyczyniają się do poprawy czynnego bezpieczeństwa podczas wyprzedzania.
Modyfikacji silników turbo dokonujemy tylko i wyłącznie w siedzibie firmy. Jest to związane z troską o klienta oraz chęcią dokładniejszego dopasowania nowego oprogramowania do konkretnego samochodu. Czas instalacji oprogramowania wynosi w zależności od samochodu od 2 do 6 godzin.
Proces obejmuje hamowanie samochodu na oryginalnym programie następnie zgranie oryginalnego programu chipa do bazy, a następnie wczytanie nowej wersji programu na ten sam chip. Kolejną fazą jest testowanie zmodyfikowanego samochodu na hamowni oraz dopasowanie oprogramowania do przeprowadzonych w samochodzie modyfikacji. Końcowym elementem jest ostateczny pomiar na hamowni i wydruk osiągów.

By samochód mógł być poddany procesowi chiptuningu musi być on w pełni sprawny.

Moduły VTG

Zastosowanie
Moduły VTG mają zastosowanie we wszystkich nowych jednostkach turbodoładowanych (turbo benzynowych oraz turbo diesli).

Działanie
Instalacja modułu powoduje zwiększenie Mocy i Momentu Obrotowego. Dokonywane zmiany nie przekraczają konstrukcyjnych możliwości poszczególnych jednostek napędowych. Zastosowanie urządzenia ma pozytywny wpływ na eksploatację silnika (możliwość dynamicznej jazdy bez wykorzystywania wysokich obrotów). Równocześnie w jednostkach mających do dyspozycji większą Moc obserwujemy wyraźną oszczędność paliwa (znacznie polepszona elastyczność).

Instalacja
Ogromną zaletą modułu jest to, że jego instalacja nie ingeruje bezpośrednio w komputer sterujący i nie wymaga żadnych przeróbek, ani wymiany oryginalnych części pojazdu. Moduły przyłączane są za pomocą oryginalnych złączek VW pomiędzy sterownikiem silnika a systemem wtrysku. Urządzenie w każdej chwili, może być usunięte w bardzo prosty i szybki sposób, nie pozostawiając najmniejszych śladów swojej obecności. Klientom proponujemy również bezpłatne instalacje próbne. Czas montażu wraz z kalibracją modułu trwa: 15-30 minut.

Dodatkowe zalety
Klient przy odsprzedaży samochodu ma możliwość szybkiego demontażu modułu i przeniesienia do kolejnego auta. Jeżeli następne auto jest innej marki, moduł przyjmujemy w rozliczeniu, instalując inny pasujący model.

Bezpieczeństwo i komfort
Jazda samochodem z elastyczniejszym, mocniejszym i bardziej dynamicznym silnikiem sprawia więcej radości, stając się czasem nawet bardziej fascynująca niż jej cel. Skrócone czasy przyspieszeń wyraźnie przyczyniają się do poprawy czynnego bezpieczeństwa podczas wyprzedzania.

 

Opis podstawowych informacji zawartych na wykresie z hamowni dla auta po chiptuningu:

 



 

Hamownia Hamownia Hamownia Hamownia Hamownia Hamownia Hamownia